U bent hier: Home / Waarom lid worden? / Hoe bibliotheekkaart aanvragen als alumnus?

Hoe bibliotheekkaart aanvragen als alumnus?

Bent u betalend lid van een KU Leuven alumnivereniging?

Dan kan u met uw alumnilidkaart van het huidige kalenderjaar aan de balie van de bibliotheek die verbonden is aan de groep of de faculteit waaraan u bent afgestudeerd een gratis bibliotheekkaart aanvragen.

Voor u naar de bibliotheek komt, kan u zich best registreren via deze website.

  • Indien u nog een gekend account heeft, zal gevraagd worden uw oude studentenaccount te hergebruiken. Als u uw oude wachtwoord niet meer kent, kan u een nieuw instellen. Hierna moet u uw lezersnummer (s-, r-, m-nummer) meedelen aan een baliemedewerker. Hij/zij zal uw account activeren en u onmiddellijk een nieuwe bibliotheekkaart bezorgen.
  • Indien u geen gekend account meer heeft,  wordt er een nieuw account aangemaakt. U krijgt een mail toegestuurd met daarin een b-nummer. Dit nummer moet u meedelen aan een baliemedewerker. Hij/zij zal uw account activeren en u een onmiddellijk nieuwe bibliotheekkaart bezorgen.

Indien u als betalend alumnus lid reeds over een bibliotheekkaart beschikt, dan volstaat het om jaarlijks aan de balie van de bibliotheek of per e-mail een verlenging aan te vragen.

Opgelet: Alumni hebben omwille van licentiebeperkingen geen toegang van thuis uit tot de elektronische collectie van de Universiteitsbibliotheek. De e-bronnen kunnen steeds ter plaatse in één van de bibliotheekgebouwen geraadpleegd worden. De bibliotheken van Campus Leuven en Kortrijk zijn toegankelijk; de bibliotheken van de andere campussen (nog) niet.

Verdere praktische informatie kan u terugvinden op de bibliotheek website.

Login op Alumninet

  • Pas je contactgegevens aan
  • Voeg je tewerkstellingsgegevens toe
  • Zoek je oud mede-studenten op
  • Pas je privacy-instellingen en contactvoorkeuren aan
  • Schrijf je in voor activiteiten en betaal meteen online
  • Betaal je lidmaatschap en druk meteen je lidkaart af

Meer info >>